This unit focuses on reading comprehension and reading strategies as a means of preparing for the national tests this spring. But, it also includes a good dose of American culture and history, as well as a good look at American English from the turn of the 19th century. And of course, vocabulary building. Another theme that will become apparent from the texts is whether old literature is relevant to us to day; whether the authors of the past still have something to say to us?
We will be reading excepts from: Edgar Allan Poe, Walt Whitman, Mark Twain, Robert Frost and Stephen Crane. The students will be asked to try to understand the texts both with and without dictionaries, thus employing their reading strategies. The texts chosen are deliberately challenging so that the students are forced to use their reading strategies, rather than rely on receiving a text that is matched with their reading level. In this part of the unit some grammar will come in: prefixes, suffixes, parts of speech – all help a reader identify a word and possibly the meaning.
Formative Assessment:
- written work in Google Classroom (ex. answers to questions about texts, comments)
- reading assessment (answering questions about the texts)
- discussions during class
Summative Assessment
- final test on authors, text analysis, reading comprehension, vocabulary
This unit is a good way to prepare the students for high school English as well as the National Test. But, it’s also a precursor to our next unit on reading, which will most likely be a novel study unit on ”Of Mice and Men” by Steinbeck.
Läroplanen:
• Åsikter, erfarenheter, känslor och framtidsplaner.
• Levnadsvillkor, traditioner, sociala relationer och kulturella företeelser i olika sammanhang och områden där engelska används.
• Talad engelska och texter från olika medier.
• Talad engelska med viss regional och social färgning.
• Muntliga och skriftliga instruktioner och beskrivningar.
• Olika former av samtal, dialoger, intervjuer och muntliga framställningar.
• Skönlitteratur och annan ktion även i talad, dramatiserad och lmatiserad form.
• Dikter.
• Språkliga företeelser som uttal, intonation, grammatiska strukturer, satsbyggnad, ord med olika
stilvärden samt fasta språkliga uttryck i det språk eleverna möter. Språkliga strategier för att bidra till och aktivt medverka i samtal genom att ta initiativ till interaktion, ge bekräftelse, ställa följdfrågor, ta initiativ till nya frågeställningar och ämnesområden samt för att avsluta samtalet.
• Språkliga företeelser för att förtydliga, variera och berika kommunikationen som uttal, intonation och fasta språkliga uttryck, grammatiska strukturer och satsbyggnad.